خانه / اخبار کوتاه / فداغ جوان و محمدزینا فینالیستهای جام نوروز ۴۰۳ فداغ

تصویب لایحه ارائه خدمات به رزمندگان بسیجی در دولت

لایحه ارائه خدمات به رزمندگان بسیجی که حداقل یک سال در جبهه های دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل کارشناسی در هیأت دولت به تصویب رسید.
لایحه ارائه خدمات به رزمندگان بسیجی که حداقل یک سال در جبهه های دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل کارشناسی در هیأت دولت به تصویب رسید.
thCAF3P7PK

به گزارش خبرنگار «ایران» براساس این لایحه دولت موظف است به آن تعداد از رزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدس که واجد شرایط هستند، مستمری ماهانه به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند و آنان را به همراه افراد تحت تکفل، زیر پوشش بیمه خدمات درمانی و بیمه اجتماعی قرار دهد.

بنابراین گزارش رزمندگان بسیجی باید حداقل یک سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس داشته باشند، همچنین در هیچ یک از دستگاه های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و کارگاه های مشمول قانون کار، اشتغال نداشته باشند.

این گزارش حاکی است رزمندگان بسیجی نباید زیر هیچ نوع پوشش بیمه درمانی و بازنشستگی باشند و ضروری است نیاز مالی افراد مشمول این قانون محرز باشد.

درباره‌ی فداغ نيوز

4 نظر

  1. مرتضی خاکپور

    بالاترین اولویت فرهنگی در این دولت، فرهنگ ایثار و شهادت است
    زاهدان – ایرنا – سید محمد علی شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بالاترین اولویت فرهنگ در این دولت، فرهنگ ایثار و شهادت است که باید هر چه بیشتر ترویج و تعمیم یابد.

    کد خبر: 81125899 (3958673) | تاریخ خبر: 28/01/1393 | ساعت: 2:8|
    خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

    ===..
    و اما نمی شود ؟!

    چطور ممکن است مروجان ایثار و شهادت را جانباز 5 % بنامند که یعنی از همه حقوق ایثارگری محروم شوند و در فقر باشند .
    و مروجان ایثار و شهادت که رزمندگان جبهه و جنگ و دفاع مقدس باشند مستمری حقوق نگیرند و در فقر باشند .
    چطور ممکن است رزمنده و جانباز بعد از جنگ بیکار باشد و 25 سال هم از جایی حقوق نگیرد ؟! این نهایت ظلم و بی عدالتی است ؟!
    چطور ممکن است فرهنگ اینان را ترویج و تعمیم نمود ؟!

    ===…

    بیایند اول حق الناس ؛ حق و حقوق مستمری مکفی و همه معیشت و مسکن و درمان رزمندگان و همه جانبازان از 1 % به بالا را بدهند .

    آن موقع می شود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را شروع به ترویج و تعمیم نمود ؟!
    شروع به ترویج نمود ؟!
    انشاالله

    http://mkhakpour9.persianblog.ir

  2. مرتضی خاکپور

    ( درعرصه فرهنگ ایثاروشهادت اقدام خواهدکرد )

    این را که ۳۰ سال است همه قدرت بدستان اقدام می کنند و انجام می دهند ولی موفق نمی شوند و بر عکس همه از این افکار فراری هستند ؟!

    زیرا وقتی رزمندگان دفاع مقدس و جبهه و جنگ که اصلی ترین مروجان عرصه ایثار و شهادت را می بینند که که در معیشت خودشان مشکل دارند و ایران تنها کشوری در جهان است که حق رزمندگان و جانبازان مثلا ۵% را نمی دهد و اینان را در فقر مطلق نگه داشته است تا بتوانند هر جور که دلشان خواست در اقتصاد و در سیاست و در فرهنگ بهره ببرند دیگر کسی را باور به فرهنگ ایثار و شهادت باقی نمی گذارد ؟!

    و همه مردم ایران نتیجه گرفته اند که فقط وفقط باید به مال اندوزی و عیش برای خودشان باشند و از یاری رسانی به دیگران پرهیز کنند ؟!

    و این پولی را که قرار است بعد از ۲۵ سال به رزمندگان ماهیانه بدهند حقوق که نیست یک سال شاید باشد که اگر بدهند و یا ندهند ؟!

    اگر می خواهند باید فیش حقوقی دائمی برای رزمندگان و جانبازان مثلا ۵ % به بالا درست کنند که بشود گفت بعد از ۲۵ سال از پایان جنگ و ازاد سازی ایزان و اسلام رزمندگان را هم یادشان آمده و حقوق می دهند ؟!
    و مسکن و معیشت و سهام و غیره بدهند که بعد از ۲۵ سال محرومیت نفسی از زندگی بکشند ؟!

    البته همه فعلا از اسم رزمندگان و جانبازان به اسم ایثار و شهادت استفاده می کنند ولی جامعه نمونه های ایثار و شهادت و حال وروز اینان را می بیند و و خودشان نتیجه ای درست را می گیرند و و قعی نمی نهند . و بیشتر دوری می کنند زیرا می بینند که امروز و فردایشان باید مانند رزمندگان به روز سیاه بنشینند تا دیگران فربه تر شوند و از زندگی بهره ها ببرند ؟!

    مردم بسیار هوشیار از آنند که ما درک کنیم ؟!

    خدا خودت بداد رزمندگان و جانبازان ۵ % به بالا برس ؟!

    که این بخور نمیر هایی می دهند و نمی دهند برای تبلیغ خودشان است و از فیش حقوق دائمی خبری نیست ؟!

    که به معروف گویند :

    شتر سواری که دولا دولا نمی شود ؟!

  3. مرتضی خاکپور

     

    رزمندگان فراموش شدگان جنگ .

    تعطیلی فرهنگ ایثار و شهادت . 

    و جنگ تمام شده بود و پس از  پذیرش قطعنامه  598  و صلح بین 

    ایران و عراق  و منحل شدن یگان های جبهه و جنگ : 

    ما رزمندگان را بدون دادن حقوق  پایانی دادند  و به حال خود رها کردند . 

    شانس آوردیم که  پس از پایان جنگ و برقراری امنیت وجمع شدن بساط  

     جبهه و جنگ  ؛  همه  ما رزمندگان را در دریا نریختند . 

    یاید  تشکر کنیم  که ما رزمندگان را در دریا نریختید  . 

    و البته اگر ما رزمندگان را در دریا می ریختند آب همه ما را می برد و دیگر رزمنده ای 

    نمی ماند که گرفتار حقوق و معیشت  بشود و همه راحت می شدند . 

    و عدالت و حق الناس و مال مردم و اخلاق و  معیشت  هم کشک .

     و دیانت هم همان در کتاب جایش خوب است . که بماند و الگو شود ؟!

    و اینکه چه پولی بدهند و همه ما را در دریا بریزند و از دست ما راحت شوند . 

    و خودشان بدون رنج و درد و جنگ و بدون زحمت همه ثروت و امنیت ایران را صاحب 

    شدند . و به زندگی اشرافیت رسیدند . البته که مبارکشان باشد . 

     باز هم تشکر می کنیم . 

    و حالا که ما را در دریا نریختید . حق الناس مستمری حقوق و معیشت ما  رزمندگان

     و جانبازان زیر 25 ٪   را بدهید . که زندگی خرج دارد و  فقر امانمان را بریده است ؟!

    و بدانید و آگاه باشید که این فقر و فلاکت و ظلم به رزمندگان و جانبازان زیر 25 ٪ را 

    تاریخ ایران و جهان به ثبت رسانده است و هیچ راه گریزی نیست . حتی اگر ما نگوییم و 

    خاموش بمانیم ؟!

     و مجلس ودولت در بودجه 93 اصلا رزمندگان و جانبازان زیر25 ٪   را ندیدند . انگار بکل دفاع مقدس و نجات ایران و اسلام توسط این دلاور مردان را از تاریخ ایران پاک کرده اند . ولی بدانند که  این خیالی باطل است . و 8 سال جنگ رزمندگان ایران  با عراق متجاوز  از یادها نمی رود و در  تاریخ ثبت است . همانطور که ظلم به رزمندگان ثبت است  ؟!

     هر نفسي كه فرو ميرود ممد حيات است و چون برون مي آيد

     مفرح ذات ، که در دریا ریخته  نشدیم  ؛ تشکر می کنیم . 

    چرا هیچ کس مدیون  خودش را به رزمندگان ادا نمی کند و حتی به ستیز با این 

    عاشورائیان برخواسته اند .؟!

     آیا نجات ایران و اسلام یک اشتباه  بود ؟! 

    بصحرا بنگرم صحرا تو بینم      …             به دریا بنگرم دریا تو بینم

    به هر جا بنگرم در روز و در شب  …    نشان از فقر  رزمنده ؛  تو بینم

     

  4. مرتضی خاکپور

    حق الناس چیست؟ و موارد و حدود آن .
    این نشان که احترام به حقوق دیگران و ادای آن یکی از اساسی‌ترین اهداف ادیان آسمانی است. قرآن کریم در آیات بسیاری مؤمنان را چه در باب مسائل اقتصادی و چه در باب حقوق اجتماعی و… دعوت به احترام به حقوق مردم نموده است. در اینجا تنها به دو نمونه از این آیات اشاره می‌نماییم.
    «یا أیّها الّذین آمنوا لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید اموال یکدیگر را از طرق نامشروع و غلط و باطل نخورید»؛[۲]یعنی، هرگونه تصرف در مال دیگری که بدون حق و بدون مجوز منطقی و عقلانی بوده باشد ممنوع شناخته شده است.
    قرآن کریم، به هنگام نکوهش از قوم یهود و ذکر اعمال زشت آنان می‌فرماید: «…وَ أَکْلِهِمْ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ…»؛[۳]آنان در اموال مردم بدون مجوز و به ناحق تصرف می‌کردند. (ناگفته پیداست که مراد از اکل و خوردن، در این آیه کنایه از هرگونه تصرف است خواه به صورت خوردن معمولی باشد یا پوشیدن و یا سکونت و یا غیر آن و چنین تعبیری در زبان فارسی نیز رایج است).
    بنابراین، هرگونه تجاوز، تقلب، غش، معاملات ربوی، رشوه، خرید و فروش اجناسی که فایده منطقی و عقلانی در آنها نباشد، خرید و فروش وسایل فساد و گناه، در تحت این قانون کلی قرار دارند.
    در کتب روایی نیز توجه فراوانی به حق الناس شده است. به طوری که اگر تمام روایات مربوطه جمع بندی شود، چندین جلد کتاب خواهد شد. امّا در اینجا به چند نمونه از روایات اشاره می‌شود.
    حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «اَمّا الظّلم الّذی لا یُترکُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً؛ امّا ظلمی که بخشوده نمی‌شود ظلمی است که بعضی از بندگان خدا بر بعض دیگر می‌کنند.»[۴]
    و در روایت دیگری آن حضرت حتی ادای حق الناس را از حق الله مهم‌تر دانسته و می‌فرماید: «جَعلَ الله سُبحانه حُقوقُ عبادِهِ مُقدّمةً علَی حُقُوقهِ فَمنْ قامَ بِحقُوقُ عبادالله کانَ ذلک مؤدّیاً الی القیامِ بِحقوقِ الله؛ خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داده و کسی که حقوق بندگانش را رعایت کند حقوق الهی را نیز رعایت خواهد کرد».[۵]
    حدود و موارد حق الناس
    باید گفت بر اساس آیات و روایات اسلامی، مردم ومؤمنان دارای سه نوع حق و احترام می‌باشند.
    ۱٫ احترام به مال مردم
    در دیدگاه اسلامی، مال و دارایی مؤمن و گاهی اموال دیگران محترم است ومصونیت دارد و اتلاف و تجاوز در آن مجاز نیست. بنابراین، اگر کسی از راه ربا، رشوه، فریبکاری، سرقت و بالاخره هرگونه تصرف نامشروع، مالی را از کسی خورده باشد، باید به تحصیل رضایت صاحب مال و یا باز پس دادن آن مال اقدام نماید.
    ۲٫ احترام جان مردم
    جان مسلمان از نظر اسلام حرمت خاصی دارد بنابراین هیچ کس نمی‌تواند به جان مسلمان، لطمه‌ای از قبیل ضرب و جرح وارد آورد یا با دادن غذای فاسد و مسموم و یا اعتیاد به مواد مخدر و یا هر چیز دیگری، سلامتی کسی را به خطر اندازد. بنابراین احترام به جان و بدن و سلامتی افراد، تا آن حدّ مورد اهمیت و مؤاخذه است که حتی خداوند هم از آن صرف نظر نمی‌کند! امام علی ـ علیه السّلام ـ فرمود: خداوند می‌فرماید: «به عزّت و جلال خودم سوگند، از ظلم هیچ ظالمی نخواهم گذشت، اگر چه به اندازه دست بر دست زدنی باشد، ‌یا با فشار دادن دستی از روی ستم، محقق شده باشد».[۶]
    علاوه بر احترام و حرمت جسم و بدن دیگران، انسان نمی‌تواند با ترساندن و اندوهگین ساختن، آزردن و خلاصه هر گونه ضربه به اعصاب و روان دیگران موجبات ناراحتی آنان را فراهم نماید،‌درغیر این صورت باید همه ضربه‌ها و خسارت‌های وارده را جبران نماید. و اگر چنین نکند، در دنیا و آخرت کیفر کردار ناروای خویش را خواهد دید.
    ۳٫ حفظ آبروی دیگران و احترام به آن
    عرض و آبروی افراد هم، دارای حرمت و مصونیت فوق العاده‌ای است و از موارد حق الناس به شمار می‌آید. بنابراین انسان نمی‌تواند به وسیله غیبت، تهمت، افشاگری و هرگونه رفتار دیگری، به آبرو و حیثیت دیگری ضربه و آسیبی وارد نماید، زیرا در غیر این صورت مرتکب ظلم بزرگی در حق او شده که باید به جبران آن بپردازد. چنان که امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «مَن کسَرَ مؤمِناً فَعلَیْه جَبْرُهُ؛ هر کس حیثیت مؤمنی را بشکند، بر او واجب است که آن را جبران نماید».[۷]
    نتیجه گیری:
    حاصل آن که حق الناس از نظر اسلام دارای گسترة وسیعی می‌باشد. به عبارتی حق الناس در همه ابواب فقه وجود دارد و می‌توان گفت که بابی از ابواب فقه اسلامی نیست، مگر اینکه مسایل فراوانی در زمینه حق الناس وجود دارد. پس باید دانست که جامعه بر عهدة هر یک از اعضای خود حقوقی دارد که همگی به احترام و ادای آن موظفند وعمل به آنچه آدمی، خود انتظار انجام آن را از دیگران دارد، پایین‌ترین درجه آن است. چنان که از امام صادق ـ علیه السّلام ـ درباره حق مؤمن بر مؤمن سؤال شد، آن حضرت فرمود: «… اَیْسَرُ حَقٍّ مِنها اَنْ تُحبُّ لِنفْسِکَ و تَکْرهُ لهُ ما تَکرَهُ لِنَفْسِکَ…؛ کم‌ترین میزان حقوق برادرت بر تو آن است که آنچه را برای خودت دوست می‌داری برای او نیز دوست بداری و آنچه را برای خودت نمی‌پسندی، برای او نپسندی.
    =========
    آقای مسئول به چه حقی ۲۵ سال است که حقوق رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ را نمی دهی .
    رزمنده ؛ ایران زمین را با خون خود خریده است . چرا این همه زمین باشد و رزمنده خانه نداشته باشد .
    همه ایران به رزمندگان بدهکارند .
    و شما به رزمندگان بدهکارید .
    مگر می شود رزمنده ای که سالها در جنگ بوده و حالا که در جنگ پبروز شده . بدون حقوق و بدون مسکن و بدون معیشت به امان خدا رها شود و مشکل غم نان باشد .
    به خود آیید و بدهکاری خودتان و ملت ایران را به رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ ٪ بپردازید .
    ( که جانباز زیر ۲۵ ٪ من در آوردی است و همه جانبازان باید که حقوق و معیشت بگیرند و این تبعیض و ظلم را پایان دهید )
    چرا یک رزمنده برای معیشت خود شب و روز گریان باشد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 8 = 14