خانه / اخبار کوتاه / دیوارهای فرسوده خشت و گلی معضلی است برای جامعه که باید فکری اساسی برای آن کرد

وعده ثبت سد گمپوبه به فداغ

دراين بخش اربرنامه قصد داريم مطلبي را كه جناب آقاي زندوي در سفر تبليغاتي خود به فداغ بدان اشاره فرمودند را تجزيه وتحليل نماييم

جناب آقاي زندوي دربخشي از سخنان خود كه درفداغ ايراد نمودند فرمودند اگر شما به بنده راي دهيد من به شما قول ميدهم كه آثار تاريخي وسد زيباي گمپوكه متعلق به فداغ مي باشد ودرحال حاضر به نام بيرم به ثبت رسيده را به شما مردم فداغ باز گردانم !!!

اين سخنان زندوي درزماني به گوش مردم فداغ رسيد كه ايشان احتياج مبرمي به حتي يك راي داشتند ولي بابيان اين مطلب تقريبا نيمي از طرفداران خود درفداغ رااز دست دادند

آيا آقاي زندوي واقعا قبل از انتخابات به مسئله واقف بوده كه اين آثار تاريخي متعلق به فداغ مي باشد وايشان دراين زمينه چرا تاكنون سكوت كرده بودند

وچرا آقاي زندوي در قبال راي مردم ،تصميم گرفته حق مردم فداغ را به اين مردم برگرداند ؟


در زمان ثبت اين آثار تاريخي به نام بيرم ،مسئولين فداغ كجا حضور داشتند ؟!!!

چرا مسئولين در برابر چنين مسئله مهمي اعتراضي نكردند ؟

آقاي زندوي ،شما كه به قول خودتان مردم فداغ وتمدن آن رادوست مي داريد چرا به مردم فداغ خيانت نمودي واز نفوذ خود ،براي جلوگيري از اينكار استفاده نكرديد ؟

ما اين مطالب را به بعد از انتخابات موكول نموديم تا خللي در انتخابات به وجود نيايد والان بهترين موقع است كه خود شما دراين زمينه  توضيح دهيد

كاربران عزيز بهتر است دراين زمينه به نوشته آقاي خاكبيز -يك شهروند فداغي توجه نماييم كه دربرابر سخنان زندوي ومطالب ما واكنش نشان داده  است

متن ارسالي آقاي اصغر خاكبيز به اين شرح مي باشد

ارادت و احترام به سید بزرگوار جناب زندوی

اولا باید عرض کنم که سالهاست افغانستان ادعا دارد که سعدی و حافظ از شاعران ما بوده اند و چند اثر مهم را برای خود ثبت کرده اند ؟ آیا افغانها راست میگویند و آیا سعدی و حافظ افغانی هستند

ثانیا شک نداشته باشید که این قول برگرداندن سد تاریخی فذاغ در ازای اخذ رای است و چند روز دیگر تاریخش منقضی میشود
؟ ایاآقای زندوی تا کنون کوچکترین اعتراضی به انان که چندین سال قبل بدون اجازه اهالی و معتمدین فداغ روستایمان را جزئ بخش بیرم نمودند و بعد هم اظهار کرده بودند که مگر فداغ آدم دارد که با آنها مشورت کنیم . اعتراض کردند
البته فداغیها شهامت این را داشتند که بدون بر هم زدن نظم عمومی احقاق حق نمایند . که البته بیرم در مقابل لامرد این درایت را نداشت و موجب بی نظمی و در گیری در منطقه شدند اما بیرم ضربه ای به ما زد که سالهاست جبران نشده است و ما همچنان برای جبران عقب ماندگی و ابادانی محل عزیزمان در تلاش هستیم
؟ چه شده است که ایشان فداغ را جولان گاه ابلاغات و پایگاه ترانزیت وعده ها قرار داده است
فداغیها را چه شده است که گله سد گمپو از بیرمیها دارند
انها برای بزرگان ما ارزشی قایل نبودند شما توقع دارید به مشتی ساروج بها دهند
اگر جناب زندوی این موضوع را کان لم یکن تلقی نماید . ؟شما این جسارت را نادیده میپندارید
اگر بگویند مطلع نبوده اند شما باور میکنید ؟
و اگر که اطلاع داشتند چرابا سکوت خودشان بر ادعای جاهلان بیرم صحه گداشتند

آیا عرایض بنده بی ربط و احساسی هست ؟

برادران و خواهرانم یقین داشته باشید بزودی بیرمیها بخودشان امده و به لامرد بر میگردند
هر کسی کو گم شود از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

و شاید در انگیزه طرحی دیگر برای فداغ هستند اما چون در شرف انتخابات هستیم و ممکن است موجب تشویش اذهان عمومی شود . طرح مطلب را به بعد موکول مینماییم .
از خداوند طلب سعادت و سلامت برای شما و عزت و سربلندی برای محل عزیزمان طلب داریم
با احترام

 

درباره‌ی فداغ نيوز

یک نظر

  1. علی اصغر خاکبیز

    به نام خدا
    ضمن احترام به حاج آقا زندوی
    در ادامه بحث پیرامون صحبت های حاج آقا زندوی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی که حقا فداغی ها حسب قول و وعده ای که به ایشان دادند . بر سر پیمان خویش مانده و اکثریت قریب به اتفاق از او حمایت نموده و رای دادند .
    حال که انتخابات به پایان رسید و علیرغم وفای به عهد فداغی ها جناب‌ آقای زندوی به مجلس راه پیدا نکردند
    چند سوال و درخواست حسب قولی که ایشان در خصوص بازگرداندن آثار تاریخی فداغ در مسجد فداغ بیان نمودند مطرح مینماییم :
    ۱ . جناب حاج آقا زندوی آیا حضرتعالی به عنوان پرطرفدارترین شخص بیرم در منطقه تاکنون اطلاعی از عملکرد آقایان بیرمی که ۳ روستای جنوبی فداغ را با اعمال نفوذ و نظر چندین سال است جزء بخش بیرم قرار داده و جند سال از این قضیه میگذرد و کماکان بر این روستاها تسلط داشته و آنان را ترغیب به اطاعت از خود نموده اند مطلع بوده اید ؟
    ۲ . آیا نظر شما این است که مادام العمر این روستاها جزء محدوده بیرم بوده و این حق از فداغ گرفته شود ؟
    ۳ . لطفا نظر خود را اعلام و بفرمایید شما تاکنون چه اقدامی در جهت برگرداندن این روستاها به فداغ نموده اید ؟
    ۴ . با توجه به اینکه در سخنرانی خود در مسجد زایر حسینی ضمن تایید اینکه این آثار حق فداغ بوده با اذعان به اینکه به نام بیرم ثبت شده است . فرموده اید این حق را به فداغ برمیگردانید .
    سوال : چرا تاکنون علیرغم اطلاع از این موضوع با سکوت خویش بر این کار که مورد تایید شما نیز نبوده است اعتراض ننموده اید ؟
    ۵ . شما که در جلسه منزل یکی از فداغی ها در بدو انتخابات قسم یاد کرده اید که دیدگاه شما نسبت به فداغ مانند دیدگاهتان به بیرم است . آیا اگر انجام این عمل از طرف فداغی ها انجام شده بود شما و بیرمی ها این سکوت را اختیار میکردید ؟ و به نظر حضرتعالی با این گونه اقدامات سلیقه ایِ بیرمی ها دیگر جایی برای ایجاد محیط برادری و برابری باقی مانده است ؟
    ۶ . چرا با وجود جمعیت زیاد بیرم و جغرافیای آن روستاهای ما را همچنان تحت کنترل داشته و حاضر به پس دادن آنها به فداغ نیستید ؟ در پایان امید آنکه با تدبیر و وساطت حضرتعالی بتوان ضمن احقاق حق مردم صبور فداغ . افکار مثبت مردم در خصوص شما تحسین نموده و آن را ستود . با احترام
    علی اصغر خاک بیز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


4 + = 11