خانه / اخبار کوتاه / آمبولانس فداغ به دستور شبکه بهداشت شهرستان گراش به خلیلی منتقل شد

پاسخ موشکی روسیه به رشوه نفتی عربستان سعودی

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ با نزدیک شدن به ضرب الاجل امریکا برای حمله به سوریه، اظهارنظرهای مختلف پیرامون مشروعیت یا عدم مشروعیت حمله نظامی به این کشور از سوی نهادها و سیاسیون کشور های مختلف ادامه دارد. این اظهار نظرها، از اشک تمساح جان کری (+) تا مخالفت چین و روسیه (+)، هر کدام تحلیل ها را به سمت و سویی خاص سوق میدهد و تحلیل قطعی حمله یا عدم حمله به سوریه را در هاله ای از ابهام فرو می برد.
39205_491
تهدید نظامی عربستان سعودی توسط روسیه، آماده باش اسرائیل و اعلام آمادگی این رژیم برای حمله به ایران و سوریه، همراهی فرانسه و انگلیس با امریکا [که می تواند آتش جنگ را تا اروپا نیز بکشاند]، واکنش نشان دادن حزب الله لبنان، و … همه و همه فقط تبعات تهدید امریکاست. قطعا اگر ایالات متحده عملا مرتکب این حماقت آشکار شود نه تنها اول مسبب تنش و بحرانی شدید در منطقه و یا شاید دیگر نقاط جهان خواهد شد بلکه متضرر آسیب های فراوان اقتصادی و بین المللی نیز می گردد.
کارشناسان بازار نفت با قوت گرفتن حمله نظامی امریکا به سوریه اظهار داشتند این حمله تاثیر شدیدی بر قیمت جهانی نفت خواهد داشت. اگرچه سوریه تولیدکننده عمده نفت نیست اما موقعیت استراتژیک این کشور که در کنار مسیرهای اصلی آبی انتقال نفت قرار دارد و خط لوله های مهمی نیز از این کشور می گذرد، بازار نفت را دستخوش تاثیرات عمده ای خواهد نمود. گفتنی است نزدیک به 5% سوخت مورد نیاز جهان از این منطقه می گذرد.

مت اسمیت، یک کارشناس حوزه نفت، اظهار داشت پس از اعلام تهدید امریکا علیه سوریه 3% به قیمت جهانی نفت افزوده شده که مبنایی جز ترس نداشته است.

در همین حال سایت خبری تلگرام دست به افشاگری زده و از پیشنهادی پنهانی از سوی ریاض به کرملین خبر داد. در این مطلب آمده است عربستان سعودی به طور مخفیانه از روسیه خواسته است که اگر از حمایت رژیم بشار اسد دست بردارد، به معامله ای فراگیر در جهت حفظ بازار جهانی نفت دست خواهد زد و از سویی، محافظت از تمامی قراردادهای نفت و گاز با روسیه را تضمین خواهد نمود که این پیشنهاد عربستان فعلا با تهدید نظامی روسیه علیه این کشور روبرو شده است.

این سایت خبری در مطلبی که پیشتر به اختصار در برخی نشریات روسیه و لبنان نیز بدان پرداخته شده بود، با پرده برداشتن از گفتگوی محرمانه ولادیمیر پوتین و بندر بن سلطان –ریاست سازمان اطلاعات عربستان- اظهار داشت البته این اقدام می تواند اثرات مخربی بر اقتصاد دنیا داشته باشد.

اقدام عربستان برای اقناع روسیه به منظور همراه کردن این کشور در سرنگونی دولت قانونی اسد و دست برداشتن از مخالفت با امریکا در حالی است که این میان تنها موضوعی که مورد توجه قرار نگرفته صحت بهانه امریکا برای آغاز جنگی است که قطعا تلفات زیادی از بین افراد بیگناه خواهد داشت. چه اینکه به اقرار بسیاری از کارشناسان هنوز هم درصدی شک و شبهه درباره قطعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی رژیم اسد وجود دارد!

درباره‌ی فداغ نيوز

6 نظر

  1. جوان فداغی

    جل الخالق این دیگه چه تایپیکی هستش.عنوان تیتر یه چیزه تو قسمت نظرات چیزای دیگه نوشته شده اونم مربوط به مدتها قبله.به خدا گیج شدم.
    اما راجع به حمله به سوریه باید گفته بشه که آمریکا خواهان نابودی دولت شیعه و علوی سوریه هست چون سوریه کانال انتقال تسلیحات ایران به حزب الله هست.ولی کور خونده اگه به سوریه حمله کنه مطمئنا شاهد یک جنگ تمام منطقه ای خواهیم بود و سرزمینهای اشغالی هم مورد اصابت موشکهای سوریه و حزب الله قرارخواهد گرفت.روسیه هم که حمایتش رو از سوریه اعلام کرده و دو ناو جنگی به منطقه اعزام کرده.ارتش عربستان هم به آماده باش در اومده.همچنین ارتش اسراییل.سوریه اعلام کرده در صورت حمله به اسراییل حمله میکنه.شاید این آغاز جنگ پایانی بر زورگویی های اسراییل باشه ان شاءالله

  2. محمود سهرابی

    سلام – از سربرگ جهانگیریه بعنوان بنر پیوند استفاده نمایید.مدیریت جهانگیریه بستک

  3. بازگشت همه به سوی اوست

    من هم به نوبه خود درگذشت مادر گرامی آقایان علی و عزیز پریسایی را تسلیت گفته و از خدامند منان برای خانواده ی محترمشان طلب صبر و برای آن مرحومه طلب مغفرت می نمایم.

  4. علی أصغر خاکبیز

    إنا لله و إنا إلیه راجعون
    أز خدای رحمن برای آنمرحومه رحمت و مغفرت و برای بازماندگان أجر و صبر طلب مینماییم . أز خداوند کریم برای آنمرحومه طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان خصوصأ فرزند بزرگ إیشان طلب أجر و صبر طلب داریم . إینشاألله خدای رحمن روح انمرحوم را قرین رحمت خویش فرماید . آمین

  5. علی أصغر خاکبیز

    إنا لله و إنا إلیه راجعون
    أز خدای رحمن برای آنمرحومه رحمت و مغفرت و برای بازماندگان أجر و صبر طلب مینماییم .

  6. رضا شیردل

    برادر پریسایی

    با نهایت تاسف مصیبت وارده ودرگذشت مادر بزرگوارتان را به جنابعالی وخانواده محترمتان تسلیت عرض نموده از درگاه سمیع سبحان غفران الهی برای ان مرحومه وطول عمر باعزت برای بازماندگان محترم ارزومندم

    مارا در غم خود شریک بدارید

    فداغ نیوز:سلام برادرجان ما هم به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوییم واما سخن ما با جناب آقای شیردل کم پیدا
    چی شده که ما را فراموش کردید ؟
    منتظر نظرات بعدی شما هستیم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 4 = 6