خانه / اخبار کوتاه / آمبولانس فداغ به دستور شبکه بهداشت شهرستان گراش به خلیلی منتقل شد

رویای دست نیافتنی مردم

این روزها نظارت بر بازار ، تنظیم بازار، کنترل بازار و …. تنها یک رویایی دست نیافتنی است و باید این را پذیرفت که بازاری که الان حدود یک سال است که این چنین با هرج و مرج روبه رو بوده است به این راحتی و با دادن شعار نمی تواند تنظیم شود.
شعار بعضی دست اندرکاران هم در این زمینه سودی برای مردم در بر نداشته است .
افزایش 45 درصدی انواع روغن در بازار، به زودی روغن در بازار به نرخ تعادلی می رسد، گران شدن گوشت امری منطقی است، به زودی با واردات گوشت، قیمت به تعادل می رسد، با گرانفروشان به شدت برخورد می کنیم .
بلیط هواپیما گران شد .نه گران نشده .
اینها واژه هایجالب وگاه تکراری مسئولین تنظیم بازار می باشد که از همه رسانه ها قابل دریافت می باشد .
به راستی باید علت این گونه تناقض گویی ها با واقعیتی که در بازار وجود دارد را در کجا جست و جو کرد و برای حل این گونه نابسامانی ها دست به دامن چه کسی شد؟
مگر غیر این است که در این شرایط و با وجود بازار کاملا بی ثبات تنها کسانی که آسیب می بینند مردم هستند مردمی که حقوقشان هیچ گاه کفاف این هزینه های سرسام آور را نمی دهد .

جالب است که وقتی به خبرها و گفت و گو های مسوولان گوش می دهی به این باور می رسی که به زودی با بازاری با ثبات و کنترل شده رو به رو می شوی اما وقتی برای خرید به بازار می روی می بینی واقعیت کاملا با گفته ها و تصمیمات انها متفاوت است.
بر اساس تازه ترین خبرها ، با تصویب مجلس شورای اسلامی علاوه بر افزایش 38 درصدی قیمت فراورده‌های نفتی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، باز هم نرخ سوخت مایع افزایش می‌یابد البته با این تفاوت که درآمد حاصل از افزایش قیمت دوم صرف بخشی از طرح های توسعه‌ای وزارت نفت خواهد شد.
مسلما با اجرایی شدن این مصوبه باید شاهد شوک جدید تورمی باشیم زیرا افزایش حامل های انرژی بدون شک روی بیشتر هزینه ها در جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

در این اوضاع نابسامان بازار ، یک کارگر ساده با حقوق ثابت ، چگونه وبا چه در آمدی ، زندگی خود را بچرخاند .

انتظار ما از رئیس جمهور آینده این کشور ، سروسامان دادن به وضعیت کنونی اقتصاد ایران است .اقتصادی که کمر خیلیها را شکسته است و بر عکس کسانی را از فرش به عرش رسانده است .
رئیس جمهور آینده باید به رویای دست نیافتنی مردم ، پایان دهد .
انشاء الله

درباره‌ی فداغ نيوز

3 نظر

  1. با درود . یکی از شعر ها یا ترانه مورد علاقه عبد الله بهلول که بیشتر وقتها میخواند این بود .. عزیزم مرد مرد در ما ده ده نی . زن مستوره در خنج و سده نی . وفا از مردم پشور مجو هید . به شهر لار مرد نان بده نی .

  2. با درود . یکی از صفات خیلی کم یاب عبد لله بهلول اینکه هر وقت به اندازه مخارج ان روز بدست میا ورد دیگر به هیچ عنوان کمک از کسی قبول نمیکرد واگر بزور هم میدادی انرا جلوی پایت پرت میکرد و میگفت برای امروزم خدا رسانده برو فردا بده .

  3. با درود .حدود 40 الی 50 سال قبل در میدان قدیم لار بنده خدائی نشسته بود که به او عبدالله گناه یا عبدالله بهلول میگفتند واز گفتارش این بود (گر به امید لاری نشینش . بسی صبحا دل ناشتا نشینی .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


+ 4 = 8